Umezawa, K., Fujita, T., Narumi-Munro, F., Ofune, C., Tomatsuri, A., & Yonezawa, C. (2025). Decolonising the curriculum in Japanese language education in the UK and Europe. Language Learning in Higher Education, 15(1), 321-333. https://doi.org/10.1515/cercles-2024-0113
松井孝浩,大舩ちさと,和栗夏海,須摩亜由子(2013).アイデンティティ形成を支える日本語学習活動の実際―フィリピン中等教育機関向け教材『enTree-Halina! Be a NIHONGOJIN!!-』の学習活動から『国際交流基金 日本語教育紀要』9,25-42.https://doi.org/10.20649/00000104
Ventura, F. M., Palma Gil, F. A. A., Ichon, A. M. L., & Ofune, C. (2012). “enTree: Halina! Be a NIHONGOJIN!!”: Using alternative assessment tools to evaluate students’ growth towards intercultural competence.『第9回マレーシア日本語教育研究発表会 予稿集』(pp. 23-32).
大舩ちさと,和栗夏海,松井孝浩,須摩亜由子,フロリンダ アンパロ A パルマヒル(2012).「プログラムの継続性」と「学習の継続性」を目指した日本語教育導入の試み―フィリピンの中等教育における実践から『国際交流基金 日本語教育紀要』8,151-168.https://doi.org/10.20649/00000100
大舩ちさと,和栗夏海,フロリンダ アンパロ A パルマヒル,フランチェスカ M ヴェントゥーラ(2011).評価ツールで学習者の自律性は育めるか―フィリピンの高校生向け日本語リソース型教材『enTree』の挑戦『国際交流基金 日本語教育紀要』7,135-150.https://doi.org/10.20649/00000087
Tomatsuri, A., Ofune, C., Fujita, T., Narumi-Munro, F., Umezawa, K., & Yonezawa, C. (2024, September 12-14.). Curriculum decolonisation in Japanese language education in the UK [paper presentation]. CercleS Conference 2024: Multilingualism and the Anglosphere, Durham University, Durham, United Kingdom. https://www.durham.ac.uk/departments/centres/foreign-language-study/cercles-2024/
Matsumoto, K., Ofune, C., Fujimitsu, Y., & Luyke, M. (2013). Working interculturally: Ideas and practices from Indonesia, Philippines and Western Australia. 19th Biennial Conference of Australian Federation of Modern Language Teachers Association(全豪現代語教師連合研究大会), Canberra.
松井孝浩,大舩ちさと,和栗夏海,須摩亜由子(2012).「複数言語環境でのアイデンティティ形成を支える学習活動の実際―フィリピン中等教育機関向け教材『enTree: Halina! Be a NIHONGOJIN!!』の学習活動から」リテラシーズ研究集会「〈移動するこどもたち〉のことばとアイデンティティ」.